Hayatı Kolaylaştıran Yenilikçi Projeler

  • 01 e-VDB

    1990’lı yıllarda VEDOP adıyla başlayan vergi dairesi otomasyon uygulamalarına ilişkin süreçte, teknolojinin getirdiği imkânlardan yararlanarak 2015 yılında Elektronik Vergi Dairesi Başkanlığı (e-VDB) uygulaması hayata geçirilmiştir.
    Vergi dairesindeki süreçlerin tamamı elektronik ortamda gerçekleştirilmektedir.

  • Başkanlığımız tarafından sunulan hizmetlerden kişilerin elektronik ortamda yararlanabilmesi; vergisel yükümlülüklerin mükelleflerce kolay ve hızlı bir şekilde yerine getirilebilmesi, beyanname, bildirim, yazı, dilekçe, tutanak, rapor ve diğer belgelerin elektronik ortamda verilebilmesi ve bu belgelere ilişkin yapılan işlemlerin sonuçlarının ilgililerine elektronik ortamda gösterilmesi amacıyla oluşturulan İnteraktif Vergi Dairesi toplam 50 adet hizmet ile 28 Şubat 2018 tarihinde vatandaşların ve mükelleflerin kullanımına açılmış olup, hem internet sayfası (www.ivd.gib.gov.tr) üzerinden hem de mobil uygulaması (GİB MOBİL) aracılığıyla hizmet sunulmaktadır. Projenin geliştirilmesi kapsamında, 2021 yılında web sürümde 6 adet yeni hizmet ilave edilerek toplam hizmet sayısı 206 adede ulaşmıştır. İnteraktif Vergi Dairesi mobil sürümünde ise 2021 yılında 10 adet yeni hizmet ilave edilmiş olup toplam hizmet sayısı 126 adede ulaşmıştır. 2021 yılında toplam işlem sayısı 14.600.079 olup, online kayıt sayısı ise 1.519.395 olarak gerçekleşmiştir.

  • Açık kaynak kod tabanlı işletim sistemi GİBUX, Başkanlığımızın yurt genelindeki tüm vergi daireleri ve malmüdürlüklerinde kullanılması amacıyla Türk mühendisleri tarafından analiz ve tasarımı yapılarak Başkanlığımızın ihtiyaçlarına uygun olarak geliştirilmiştir. Başkanlığımız açısından lisans bağımlılığını ortadan kaldıran GİBUX, 1.1.84 lokasyonda 37.301 masaüstü bilgisayarı ve 515 sunucuda kullanılmaktadır.

  • Serbest meslek erbabı, işletme hesabı esasına göre defter tutan mükellefler ile basit usule tabi olan mükelleflerin kayıtlarının elektronik ortamda tutulmasına, bu kayıtlardan serbest meslek erbabı ile işletme hesabı esasına göre defter tutanların defterlerinin elektronik olarak oluşturulması ve saklanmasına, vergi beyannameleri, bildirim ve dilekçelerin elektronik olarak verilebilmesine, elektronik ortamda belge düzenlenebilmesine imkan tanıyan ve bu kapsamda yer alan mükelleflerin Başkanlık veri tabanında yer alan diğer bilgilerini mükelleflerin bilgisine sunan Defter Beyan Sistemi 1/1/2018 tarihi itibarıyla mükelleflerimizin kullanımına açılmıştır.

  • Gelirleri sadece ücret, gayrimenkul sermaye iradı, menkul sermaye iradı ile diğer kazanç ve iratlardan veya bunların birkaçından veyahut tamamından ibaret olan gelir vergisi mükelleflerinin bu gelirlerine ilişkin beyannamelerinin önceden hazırlanarak mükelleflerin onayına sunulduğu bir sistem olan Hazır Beyan Sistemi, 1/3/2016 tarihi itibarıyla mükelleflerimizin kullanımına açılmıştır.

  • Vergi beyannameleri 1/9/2004 tarihinde elektronik ortamda e-beyanname sisteminden alınmaya başlanmıştır. 2004 yılında kâğıt beyanname alınma oranı %98,75, elektronik beyanname oranı %1,25 iken, 2021 yılsonu itibarıyla kâğıt beyanname alınma oranı %0,13 elektronik beyanname oranı %99,87 olmuştur.

  • 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 41 inci maddesine istinaden, vergi, harç, ceza ve diğer alacakların tahsilatı, vergi daireleri dışında protokol imzalanan anlaşmalı banka ve PTT Şubeleri, alternatif dağıtım kanalları (İnternet Bankacılığı, Telefon Bankacılığı, Mobil Bankacılık, ATM vb.) ve Başkanlığımız internet sitesi üzerinden de sanal POS yöntemi vasıtasıyla yapılmaktadır.
    2021 yılında anlaşmalı bankalar ve PTT işyerlerinden 98.380.840 adet vergi tahsil alındısı düzenlenerek tahsilat yapılması sağlanmıştır.
    Ayrıca; Başkanlığımız internet sitesi üzerinden anlaşmalı bankaların, kredi kartlarıyla; gelir vergisi (gayrimenkul/menkul sermaye iradı, ücret, diğer kazanç ve iratlardan kaynaklı gelir vergisi), motorlu taşıtlar vergisi, trafik idari para cezası, Karayolları Taşıma Kanunu idari para cezası, geçiş ücreti ve idari para cezası, diğer idari para cezaları, 6183 sayılı Kanun kapsamında taksitlendirilmiş borçlar, tapu harcı, yolcu beraberinde getirilen telefon kullanım izin harcı, öğrenim kredisi ve katkı kredi borçları, pasaport harcı ve değerli kağıt bedeli, sürücü belgesi harcı ve değerli kağıt bedeli, T.C. kimlik kartı bedeli, yurt dışına çıkış harcı, Göç İdaresi ikamet harcı, ikamet tezkeresi defter satış bedeli, tek giriş vize harcı, ecrimisil gelirleri ve veraset ve intikal vergisi ödenebilmektedir.
    Diğer taraftan bazı vergi türlerinden tutarı 200.000 TL'ye kadar olanların da İnteraktif Vergi Dairesi uygulaması üzerinden anlaşmalı bankaların kredi kartlarıyla ödenebilmesi de mümkündür.
    Öte yandan, mükellefler banka kartları (debit kart) ve banka hesaplarından vergi dairesi müdürlüklerince takip ve tahsilatı yapılmakta olan tüm alacakları vergi dairesi müdürlüklerine veya anlaşmalı bankalara gitmeden bulundukları yerlerden Başkanlığımıza ait www.gib.gov.tr adresi üzerinden ödeyebilmektedir.
    Başkanlığımız internet sitesi üzerinden sanal POS uygulaması ile 2021 yılında 33.292.502 adet işlem yapılmıştır.

  • Elektronik tebligat Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre tebliği gereken belgelerin, e-Tebligat Sistemi ile mükelleflerin elektronik adreslerine tebliğ edilmesidir. Sisteme kayıtlı olan 6.1 milyon mükellefe 2016-2021 yılları arasında 76.4 milyon adet e-Tebligat gönderilmiş olup, e-Tebligat uygulaması ile yaklaşık 1,2 milyar TL’lik tasarruf yapılmıştır.

 
  • 09 Kurumsal Elektronik Tebligat Sistemleri Projesi (KETSİS)

    Başkanlığımız bünyesinde yürütülmekte olan “e-Tebligat” sisteminin, diğer kamu kuruluşlarına da yarar sağlaması için 7020 sayılı Kanun ile yapılan düzenlemelerde öngörüldüğü şekilde, gerekli altyapı düzenlemelerinin yapılarak, kurumlarla yapılacak olan protokoller çerçevesinde, kurumların mükelleflere gönderecekleri belgelerin elektronik olarak tebliğ edilmesi için KETSİS projesi geliştirilmiştir. Proje kapsamında Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı ve Vergi Denetim Kurulu ile protokoller yapılmış ve tebligatlar gönderilmeye başlanılmıştır.
    Diğer taraftan;
    - Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Maden ve Petrol İşleri Genel Müdürlüğü,
    - İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğü,
    - Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Çevresel Etki Değerlendirmesi, Ġzin ve Denetim Genel Müdürlüğü ve
    - Ulaştırma Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü ile
    protokol işlemleri tamamlanmış olup, sistem entegrasyonu çalışmaları devam etmektedir.

  • 15/5/2014 tarihi itibarıyla tüm Türkiye‟de uygulamaya geçirilen KDV İade Takip Sistemi, iade mekanizmasının ilk adımı olan, mükellefler tarafından elektronik ortamda iade talep dilekçelerinin verilmesi ile başlayıp, mükellefe iadenin yapılmasına kadar geçen her aşamanın gerek merkez birimler ve vergi dairesi gerekse de mükellefler tarafından anlık olarak takibine imkân veren bir sistemdir.

  • KDVİRA Sistemi, 2010/Ocak vergilendirme döneminden itibaren gerçekleştirilen iade hakkı doğuran işlemlerde mükelleflerin iade-mahsup taleplerine ilişkin listelerini İnternet Vergi Dairesi üzerinden göndermesini ve bu listeler esas alınarak vergi dairelerince manuel olarak yapılan ve oldukça uzun zaman alan kontrol ve analizlerin tamamına yakınının, iade listelerinin büyüklüğüne bakılmaksızın, otomatik olarak yapılıp iade talebini sonuçlandıracak olan vergi dairesine rapor edilmesini kapsamaktadır. İçerisinde 100’e yakın kapsamlı ve karmaşık kontrolleri içeren mantıksal sorguları barındıran bu Sistem üzerinden sadece 2021 yılında 667 bin talebin analizine ilişkin olarak 1.3 milyon adet rapor oluşturulmuş olup yaklaşık 4 milyar TL’lik haksız iadenin yapılması önlenmiştir.

  • KDV iadelerinde etkinliğin artırılması ve haksız iadenin engellenmesi temel amacı doğrultusunda, veri ambarında yer alan bilgilerin etkin bir şekilde kullanılması suretiyle, işlemleri devam eden ve sonuçlandırılan KDV iade taleplerinin anlık olarak izlenmesine ve raporlanmasına imkân veren, KDV iadelerinin doğruluğunun kontrol edilmesine yönelik olarak mükellef, vergi dairesi, talep türü ve şekli, talep tutarı ve diğer bir takım kriterleri içeren, riski sayısal olarak ölçebilen, aynı zamanda son kullanıcı tarafından belirlenecek kriterlere göre analiz yapılmasına imkân veren Riskli İade Takip ve Analiz Programı (RİTAP) bir risk analiz ve denetim uygulaması olarak geliştirilmiştir.

  • 2011/7 döneminden itibaren KDV İade Raporlarına eklenmiş olan Makro Analiz Raporlarında, iade talep eden mükellefler gerek elektronik ortamda verdikleri beyanname, bildirim ve belgeler gerekse Başkanlık veri ambarında bulunan ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarından temin edilen bilgiler çerçevesinde farklı açılardan analiz edilmekte ve ulaşılan sonuçlar iade işlemini gerçekleştirecek olan vergi dairesi ile paylaşılmaktadır.

  • Gelir ve Kurumlar Vergisi Standart İade Sisteminin alt yapı çalışmalarına 2014 yılında başlanılmış olup, 2015 yılında pilot vergi dairesi çalışmaları yapılarak sistem 2016 yılının Mart ayı itibarıyla 2015/1-12 vergilendirme dönemini kapsayacak şekilde uygulamaya konulmuştur. GEKSİS ile 1/1/2021- 31/12/2021 döneminde, 260.807 adet iade talebi risk analizine tabi tutulmuştur.

  • Sahte fatura düzenleme fiilini işleyen mükelleflerin risk durumlarını sayısal olarak ölçme yöntemi ile analiz edebilen bir programdır. Sahte Belge Risk Analiz Programı, denetim bilgi ve tecrübelerinden hareketle mükellefleri belirli bir algoritma çerçevesinde puanlamaktadır. Böylece tüm KDV mükellefleri, sahte veya muhteviyatı itibarıyla yanıltıcı belge (SMİYB) düzenleme riski yönünden değerlendirilmekte ve detaylı bir şekilde analiz edilmektedir.

  • 16 e-YMM Uygulaması

    KDV iadelerinin etkinleştirilmesi ve hızlandırılması, iade süreçlerinin standartlaştırılması çalışmaları kapsamında YMM KDV İadesi Tasdik Raporlarının elektronik ortamda alınması ile YMM KDV İade Raporlarının standart bir formata bağlanmasına yönelik yapılan çalışmalar tamamlanarak uygulama 1/6/2019 tarihinde kullanıma açılmıştır.

 
  • ÖTVBİS Projesi, 2 ayrı projeden oluşmaktadır. Bunlardan birisi Elektronik ÖTV Takip Sistemi, diğeri ise ÖTV İadesi Risk Analizi Sistemidir. Elektronik ÖTV Takip Sistemi (e-ÖTV Takip Projesi); Özel Tüketim Vergisi Kanununa ekli listelerde yer alan malların takip edilmesi, mevzuat değişikliklerine uyumun süratli bir şekilde sağlanması, veri ambarının etkin kullanılması, mükellef, ürün veya sektör bazlı etkin bir analiz ve raporlama sisteminin oluşturulması, iade işlemlerinde hem idare hem de mükellefler açısından kolaylık sağlayacak süreçlerin geliştirilmesi, uygulama hafızasının oluşturulması ve hataların oluşmadan önlenmesine yönelik mekanizmaların kurulması amaçlarıyla geliştirilmiştir.
    ÖTV İadesi Risk Analizi Sistemi (ÖTVİRA), (I) Sayılı Liste uygulamaları kapsamındaki ÖTV iade taleplerinin risk analizi ve otomasyon yazılımları yoluyla elektronik ortamda analiz edilerek vergi dairelerine raporlanmasını sağlayan bir otomasyon uygulamasıdır. Sistem, 1/1/2019 tarihinden itibaren vergi dairelerinin kullanımına açılmış olup, hâlihazırda altı farklı iade türü raporu bulunmaktadır.
    ÖTVİRA uygulaması kapsamında 2021 yılı içerisinde 3.526 adet rapor ile 937 milyon TL’lik iade tutarı analize tabi tutulmuştur.

  • 2003/5868 sayılı Kararname kapsamındaki ÖTV‟si sıfırlanmış deniz yakıtı kullanan deniz araçlarının GPS konumlarını belirlemek üzere Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından devreye alınan “Tekne Takip Modülü” kullanıma açılmıştır.
    Diğer taraftan, Dağıtım İzin Belgesi sahibi dağıtıcılar tarafından ÖTV‟si sıfırlanmış deniz yakıtı teslimlerine ilişkin olarak İnternet Vergi Dairesi üzerinden gönderilen teminat çözüm talep dilekçeleri ile rafineri mahsup talep dilekçelerinde yer alan fatura bilgilerinin, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı uhdesinde bulunan ÖTVBS sistemi üzerinden çapraz kontrolünü sağlayan “Deniz Yakıtları Kontrol Listesi” raporu da ilgililerin kullanımına açılmıştır.

  • Özel Tüketim Vergisi (I) Sayılı Liste Uygulama Genel Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Seri No:7) ile imalatçı mükelleflerin ÖTV teminatlarından kaynaklı finansman yükünün azaltılması amacıyla, ithalat sırasında gümrük idarelerine verilen teminatların vergi dairelerince çözümü işlemlerinde ve anılan Tebliğde türü belirlenmiş nakden iade taleplerinin yerine getirilmesinde, mükellefiyet büyüklükleri ve diğer şartlar dahilinde risk taşımayan ve vergiye uyum düzeyi yüksek olan mükellefler bakımından belirli gruplar için sertifika verilmek suretiyle, vergi incelemesi sonucu beklenilmeksizin ithalatta verilen teminatların sertifika türüne göre belirlenen kısmının hızlı çözümü ile nakden iade taleplerinin yerine getirilmesinde indirimli teminat verilebilmesine imkan sağlayan uygulama kullanıma açılmıştır.

  • Günümüzde bilgi ve iletişim teknolojileri, sağladıkları verimlilik ve maliyet avantajı gibi nedenlerle mükelleflere ait iş süreçlerinde gittikçe daha yoğun bir şekilde kullanılmaya başlanmıştır. Bu durum, özellikle yüksek sayıda yasal belge ve kayıt ile ilgili süreçleri kağıt ortamında yürütmek zorunda olan mükelleflere yönelik, gelişen teknolojiye uygun yeni usul ve esasların belirlenmesini zorunlu kılmaktadır.
    Yaygın olarak kullanılan belgelerden biri olan faturanın elektronik belge olarak düzenlenmesi, elektronik ortamda iletilmesi ile muhafaza ve ibraz edilmesine ilişkin olarak 2010 yılında e-Fatura Uygulaması geliştirilmiştir.
    Sonraki yıllarda e-Faturayı e-Arşiv Fatura, e-İrsaliye, e-Serbest Meslek Makbuzu, e-Bilet, e-Müstahsil Makbuzu, e-Dekont, e-Adisyon, e-Döviz Alım-Satım Belgesi, e-Sigorta Poliçesi gibi belgeler izlemiştir.

  • Uygulama ile Vergi Usul Kanunu ve Türk Ticaret Kanunu kapsamında kağıt üzerinde tutulması zorunlu olan yevmiye defteri ve defteri kebirin; elektronik defter (e-defter) çalışmaları ile elektronik ortamda tutulması, muhafaza ve ibraz edilebilmesi ile açılış ve kapanışlarına ilişkin tasdik işlemlerinin elektronik ortamda yapılmasına imkan sağlanarak, bu defterlerin değişmezliğinin, bütünlüğünün ve kaynağının garanti altına alınması sağlanmıştır. Uygulama 2011 yılında hayata geçirilmiştir.

  • e-Haciz Uygulaması, usulüne uygun olarak tarh ve tahakkuk ettiği halde süresinde ödenmeyen kamu alacaklarının takibine ilişkin olarak 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine göre kağıt ortamında yapılan bazı haciz işlemlerinin elektronik ortamda yapılmasıdır.
    Bankalar nezdinde uygulanan e-haciz işlemi de bu kapsamda düzenlenen haciz bildirilerinin kağıt ortamında tebliği yerine alacaklı vergi daireleri adına e-haciz uygulamasına katılan kurumlarla yapılan protokoller çerçevesinde elektronik ortamda tebliğ edilmesi işlemidir.
    Ayrıca Emniyet Genel Müdürlüğü ile Başkanlığımız arasında imzalanan protokol kapsamında araçların satış ve devrini engellemek ya da sınırlandırmak amacıyla araç tescil kayıtlarına elektronik ortamda “Takyidat Şerhi” eklenilmesi, kaldırılması veya muvafakat verilmesine yönelik işlemler yapılmaktadır.
    Öte yandan tapu müdürlükleri ile vergi daireleri/malmüdürlüklerindeki işlem yoğunluğunu azaltmak, işlem süreçlerini kısaltarak verimliliği artırıp sürekli kılmak, tapu-kadastro ve vergi dairesi işlemlerinin etkin, hızlı ve güvenli elektronik ortamda sunumu ile personelin iş yükünün azaltılması suretiyle çalışan ve vatandaş memnuniyetini sağlamak, yazışma usulüyle yapılan bütün hacizlerin tesisi ve terkini taleplerinin web servisi aracılığıyla TAKBİS üzerinden güvenli elektronik ortamda yapılmasını sağlamak amacı ile Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ile Başkanlığımız arasında protokol imzalanmış ve uygulamaya geçilmiştir.

  • Kamu Alacakları Tahsilat Programı Projesi kapsamında, kamu kurum ve kuruluşlarınca düzenlenen idari para cezası tutanaklarından kesinleşme tarihinden önce ödenenler ile kesinleşme tarihini takiben ödenmeyenlere ilişkin bilgiler ve mevzuat gereğince vergi dairelerince tahsili öngörülen harç ve değerli kağıt bedelleri ile benzeri ödemelerin; elektronik ortamda oluşturulacak platforma, (web servis ile) bağlanılarak alınması, elektronik olarak alınan bilgilere istinaden tahakkuk oluşturularak alınan bilgi üzerinden doğrudan vergi dairesi veznesi, banka ve GİB sanal POS uygulaması üzerinden tahsilatının sağlanması ve bu tahsilat bilgilerinin ilgili kurum ve kuruluşlarınca yine bu yazılım üzerinden sorgulanması işleri gerçekleştirilmektedir.
    KATP kapsamında,
    - Adalet Bakanlığından “Yargı Harcı”, “Karar İlam Harcı”, “Yargılama Giderleri”, “5326 sayılı Kanun Uyarınca Mahkemeler Tarafından Verilen İdari Para Cezası” bilgileri,
    - Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğünden “Tüketici Hakem Heyeti Bilirkişi Ücreti” ve “Tüketici Hakem Heyeti Tebligat Masrafı” alacaklarına yönelik bilgiler,
    - Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğünden “Turistik Müessese Harcı” ve “Turizm Para Cezası” gelir türlerine ilişkin bilgiler,
    - Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumundan “Elektronik Haberleşme Kanunu İdari Para Cezası”, “Yetkilendirme Ücreti (İdari Ücret)” ve “Evrensel Hizmet Katkı Payı”, “Telsiz Ücretleri”, “Yetkilendirme Ücreti (Kullanım Hakkı)”na ilişkin bilgiler,
    - Rekabet Kurumundan “4054 sayılı Rekabet Kanununun 55 inci maddesi Kapsamında Kesilen İdari Para Cezası”na ilişkin bilgiler,
    - Tarım ve Orman Bakanlığı Şeker Dairesi Başkanlığından “Şeker Katılım Payı”na ilişkin bilgiler,
    - Gençlik ve Spor Bakanlığı Kredi ve Yurtlar Genel Müdürlüğünden “Yüksek Öğrenim Kredi Borcu Hesabı” ve “Yüksek Öğrenim Harç Kredisi” alacak türlerine ilişkin bilgiler,
    - Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Milli Emlak Genel Müdürlüğünden “Ecrimisil Gelirleri”ne ilişkin bilgiler,
    - Radyo ve Televizyon Üst Kurulundan “6112 Sayılı Kanun Kapsamında RTÜK Tarafından Verilen İdari Para Cezası”na ilişkin bilgiler elektronik olarak temin edilmekte olup çok sayıda kamu kurumu ile benzer çalışmaların yapılmasına devam edilmektedir.

  • 24 e-Yoklama Sistemi

    Yoklama ve denetim faaliyetlerinin mobil teknolojilerden yararlanarak gerçekleştirilmesi amacıyla “Elektronik Yoklama Sistemi” projesi hayata geçirilmiş ve 2015 yılında 4.000 tablet ile kullanılmaya başlamıştır. 1/1/2021 – 31/12/2021 tarihleri arasında 2,2 milyon adet e-yoklama işlemi gerçekleştirilmiştir.

 
  • KEYS, elektronik ortamda belge üretilmesini, bu belgelerin kayıt altına alınmasını, yönetilmesini, arşivlenmesini ve teslim edilmesini sağlayan elektronik yazışma sistemidir. İlk aşamada kullanımına 2009 yılında özelge sistemi ile başlanılan Kurumsal e-Belge Yönetim Sistemi 2013 yılında Başkanlığımız merkez birimlerindeki tüm gelen evrak ve yazışma işlemlerinde kullanılmaya başlanmıştır.
    KEYS, TSE 13298/T1 belgesine sahip bir uygulama olarak tescillenmiştir.
    KEYS yaygınlaştırma faaliyeti Gelir İdaresi Başkanlığının tüm birimlerinde 15/1/2019 tarihi itibarıyla tamamlanmıştır.
    Gelir İdaresi Başkanlığının tüm birimlerinde 39.000 aktif kullanıcısı olan sistemin, ortalama 22.000 anlık kullanıcısı bulunmaktadır.

  • Teknolojik gelişmelere uygun olarak mal ve hizmet satışlarına ait bedellerin tahsilatı ile bu satışlara ait mali belgelerin elektronik ortamda oluşturulmasına ilişkin satış, tahsilat ve elektronik belge uygulamalarının bütünleşik bir yapıda ve mobil cihazlar (cep telefonu, tablet, mobil POS cihazları vb.) yoluyla da yürütülmesini sağlamak amacıyla geliştirilen "Güvenli Mobil Ödeme ve Elektronik Belge Yönetim Sistemi" hayata geçirilmiş olup Sistem kapsamında mükelleflere hizmet sunacak kurum veya kuruluşların "İşletici Kuruluş" olarak yetkilendirme talepleri Başkanlığımızca sistem, altyapı, güvenlik ve işletim yeterlikleri yönünden değerlendirilmekte ve uygun bulunan kurum ve kuruluşlara "İşletici Kuruluş" yetkisi verilmektedir.

  • Başkanlığımızın merkez ve taşra birimlerinin taraf olduğu idari, adli davaların ve icra/iflas işlemlerinin kaydedildiği, takip edildiği ve istatistiklerinin alınabildiği bir elektronik programdır. Dava takip işlemlerinin merkezi bir kontrol mekanizması altında yürütülmesi, davalara ait savunmalarda etkinliği sağlamak, ihtilafları asgari düzeye indirmek ve içtihat havuzu ve istatistik oluşturup rapor alabilmek amacıyla geliştirilmiştir.

  • Engelli vatandaşların vergi indirimi ile ilgili işlemlerini elektronik ortamda takip etmesini sağlamak ve başvuruların daha kısa sürede sonuçlanmasını sağlamak için geliştirilen Engelli Vergi İndirim Sisteminin, elektronik ortamda kullanıma açılmasıyla birlikte engelli vatandaşlara işlerini daha kısa sürede gerçekleştirme ve takip edebilme kolaylığı sağlanmıştır.

  • Vergi idaresi ile vergi mükellefleri arasındaki uyuşmazlıkların azaltılması, vergilendirme ile ilgili süreçlerin açıklığa kavuşturulmasında vergi mükelleflerimizin daha çok katkıda bulunması, vergi denetimlerinin kısa zamanda neticelenmesi ve vergiye gönüllü uyumun artırılması gibi amaçlarla "İzaha Davet Müessesesi" ihdas edilmiştir.
    İzaha davet müessesesine ilişkin sürecinin etkin, hızlı ve verimli olarak işletilmesini sağlamak üzere İzaha Davet Otomasyon Programı geliştirilerek kullanıma sunulmuştur.

  • Mükellefler tarafından kullanılmakta olan ödeme kaydedici cihazların gelişen teknolojik koşullara uygun hale getirilmesi, bu cihazlar yoluyla gerçekleştirilen satış/ödeme işlemlerine ilişkin bilgilerin online olarak Başkanlığımızla paylaşılması ve EFT-POS cihazları ve diğer çevre birimlerinin yazar kasalar ile entegre bir yapıda çalışmasını temin etmek üzere yeni nesil ödeme kaydedici cihaz projesi başlatılmıştır.
    527 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile taşıtlara perakende olarak akaryakıt satışı yapan (akaryakıt istasyonu işletmeciliği faaliyetinde bulunan) birinci ve ikinci sınıf tacirlere getirilen işletmelerindeki akaryakıt pompalarını ödeme kaydedici cihazlara bağlama mecburiyetine ilişkin açıklamalar yapılmıştır.
    Söz konusu düzenlemeler kapsamında üretici firmalar tarafından geliştirilen YN ÖKC’lerin kullanımına sunulmasına ilişkin süreçlerde son aşamaya gelinmiştir.

  • İnteraktif Vergi Danışmanı Uygulaması ile mevcut ve işe yeni başlayan mükellefler Başkanlığımız internet sayfasında yer alan vergi türleri ve temel vergilendirme süreçlerine ilişkin gerekli bilgilere ulaşabilmekte ve mükellefiyet durumlarına uygun yükümlülüklerini içeren kişisel vergi takvimlerini oluşturabilmektedirler. Mevzuat değişiklikleri ve ihtiyaçlar doğrultusunda geliştirme ve güncelleme çalışmaları devam edecek olan uygulamadan; bilanço ve işletme esasına göre defter tutan mükellefler, serbest meslek erbabı ile ücret geliri elde eden mükellefler yararlanmaktadırlar.